![goldenhorse Foorumin päävalikko]() |
goldenhorse
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Aino Site Admin

|
Lähetetty: Sun Jou 27, 2009 12:36 Viestin aihe: Tallikokous 27.12 |
|
|
Hoitajien huoneen pöydälle on tuotu vadillinen pipareita ja kaksi termoskannus lämmintä kaakaota. Iida asettelee sohvan viereen tuoleja, raivaa lattialle istumapaikkoja Sinnan tuomille tyynyille. Samalla minä selaan papereitani - mitä pitikään ottaa esille? Miksi tämä meni näin virallisen oloiseksi? Ensimmäiset hoitajat hipsivät sisään, joku huikkaa käyvänsä vielä nopeasti vessassa. "Ei mikään kiire, aloitetaan varttia yli, niin kaikki ehtii", vastaan ja istahdan tyynylle.
TALLIKOKOUS 27.12.2009
Vaikka 'tallikokous' sanana kuulostaakin kovin vakavalta ja viralliselta, ei tässä ole kyse kirjanpidosta, lopettamisesta (hui!) tai toiminnan muutoksesta ("Ei, meistä ei tule ensi vuonnakaan laukkatallia. Tylsää, vai mitä?", naurahdan.) Tarkoituksen on kerätä ajatuksia yhteen ja tehdä ensi vuodesta hitusen parempi kuin tämä vuosi - kaikki tiedämme että tallilla on parannettavia asioita, joten nyt saa tilittää! Ottakaa siis mukava asento sohvalla, tuolilla, tyynyllä, tai missä ikinä istuttekaan (:
1. HEVOSET
Ensi vuonna eläkkeelle jäävät seuraavat hevoset:
Tuntieläke
Toffa Sant (17.6)
Kullan Ciku (26.7)
Citrus (20.10)
Fiction's Kibe Ürditee (26.12)
Augus de Osir (30.12)
Täyseläke
Evelyn's Star (7.3)
Kullan Wirne (7.4)
Romeo (13.5)
White Eye (21.12)
Kullan Tupsu-korva (21.12)
Shamppanja (27.12)
Tunneilta poistuu siis jälleen uusia hevosia, jonka vuoksi uusia hankintoja on ajankohtaista tehdä - hevosystävämme kun eivät ole kuolemattomia ja tällä hetkellä "harmaalla sektorilla" on 3-5 hevosta. (Olen tallin ylläpitäjän ottanut periaatteen, että jos hevosella on hoitaja, se ei kuole ennen aikojaan. Vasta 30 vuoden nurkilla aletaan hoitajan kanssa miettiä, olisiko aika luopua ja vaihtaa toiseen hevoseen.) Kasvattitallista meille saapuu yhtä tyhjää karsinaa täyttämään muutaman viikon päästä Kullan Japina, eli Pinja.
Onko sinulla jokin toive uusista hevosista? Jokin tietty rotu? Jonkun nykyisen hevosen jälkeläinen? Luonteeltaan, koulutustasoltaan, lajipainotukseltaan tietynlainen kaveri?
2. TOIMINTA
Millaista toimintaa haluat ensi vuodelle? Jotain uutta, jotain vähemmän, jotain enemmän? Mikä toimi tänä vuonna ja mikä ei toiminut? Mihin olisi syytä panostaa? Mikä sai sinut hoitamaan vuonna 2009 - mikä innosti, mikä latisti tunnelmaa, antoiko jokin asia lisäenergiaa? Mikä voisi tuoda lisäpuhtia hoitamiseen?
Tällä hetkellä suunnitelmissa on painottaa seuraaviin asioihin:
- ns. "lomaketunnit", eli nykyiset aktivoivat tarinatunnit. Jo tätä syksyä varten tein pitkällisen suunnitelma uusitusta tuntirakenteesta, jonka haluan jonain päivänä toteuttaa täydellisesti. Tavoitteena saada ennen kevätkauden alkua jatkokurssi kuntoon ja kevään aikana päivittää myös helppo C-taso lomakemuotoon.
- hoitajien palkkiotunnit ja ns. "palkkiolahjat". Palkkiotunteja saa toivoa, ehdottaa, ja no, miksei myös järjestää itse (: Tämän lisäksi olen haaveillut pienistä palkkiolahjoista, esim. ilmaisista vuokrauspäivistä, yksityistunneista, ylimääräisistä ratsastuskerroista...
Mitä sinä toivot hoitajien palkkioilta ensi vuonna? Millaisia asioita haluaisit saada "lahjana" hyvästä hoitamisesta?
- kurssit, varsinkin lajikurssit, joiden funktio pitäisi keksiä kevään aikana. Onko ideoita? Mitä lajikursseilla voisi saada aikaan? Hoitajien ratsastussäännöt menevät uusiksi alkuvuodesta, olisiko mahdollista että lajikursseilla saisi lunastettua ratsastusoikeuksia?
Uudistuksen idea on siis se, että HK2:sen suoritettuasi saat ratsastaa joka kolmas kerta ihan miten itse parhaaksi koet hevosta liikuttaa (kunhan järki seuraa mukana, ettei heti ensimmäisellä kerralla sännätä sokkona laukkaamaan jäälle, tai.. no, tiedätte kyllä (: ). Lajikursseilla voisit saada ratsastustasoasi korkeammaksi - päästä hyppäämään esteitä jne. Tunteja unohtamatta - hoitajat, jotka käyvät aktiivisesti tunneilla, saavat ratsastaa joka toinen kerta. Eläkeläisten hoitajathan saavat liikuttaa hevosia joka hoitokerralla - mitä jos tunneilla käyminen antaisi heille mahdollisuuden ratsuttaa jotain toista hevosta? Vai millaista etua eläkehevosten hoitajat kaipaavat? Miltä suunnitelma ylipäätään kuulostaa?
Vuoden 2010 varsamammat on jaettu kolmeen ryhmään, ja he ovat:
1. Kullan Jazz-trio + Areten Sabiina (astutus mahd. pian)
2. Citrus + Pilven Tallukka (astutus maalis-huhti)
3. Kullan Japina (heinä-elo)
3. TAVOITTEET
Olen listannut ensi vuodelle yhden tavoitteen:
TOIMIVA TALLI.
- väh. 1 päivitys / viikko
Ja nyt on teidän vuoronne - millaisia tavoitteita haluaisitte tallille asettaa? Onko jotain mitä olette odottaneet tapahtuvan, jokin asia, joka harmittaa toiminnassa tai päivityksissä?
Tavoitteista ja muusta palauttessta muodostetaan vuoden 2010 teema, jolle tänä vuonna asetetaan tietyt rajapyykit ja asiat, jotka vuoden aikana olisi syytä saavuttaa. Myös itse teemaa saa ehdottaa.
+ Kaikki muu palaute on tervetullutta! Pahoittelen vielä viimeisen kerran tätä vuotta ja syksyä - vastasin Sohvin sähköpostiin pari päivää sitten koskien tallin taukoilua, ja kerroin kuinka rankka syksy on takana. GH ei ole ainut joka on kärsinyt tästä, ja niin ikävää kuin se onkin, virtuaalitallin ylläpito ei mene nukkumisen, syömisen, jaksamisen ja opiskelun edelle (jos tästä maksettaisiin palkkaa, niin se olisi sillä selvä!). Toivon todella jo itseni puolesta (ja hyvinvointini), että ensi kevät on hiukan rennompi. Mutta ei hätää, enää kevät ja tällainen opiskelutahti muuttuu erilaiseksi (: en tiedä tarkoittaako se sitä että olen töissä 8-16, vai sitä, että olen koulussa päivän viikossa ja muut kotona kirjoittamassa lopputyötäni.
Kiitos ja kumarrus jokaiselle joka on jaksanut olla toiminnassa mukana, on hienoa lukea tarinoitanne, seurata tuntiuraanne ja katsella kehittymistänne. After all, virtuaalimaailmahan on mahtava paikka paeta oikean elämän stressiä (: ![/i] _________________ Aino vartioi ja valvoo - mutta leppoisasti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sini Kävijä
|
Lähetetty: Maa Jou 28, 2009 5:19 Viestin aihe: |
|
|
Heippa Aino!
Vautsi, nyt en malta odottaa ensi vuoden alkua, Talluhan saa varsan! :)
Mielestäni talli on toiminut oikein hyvin, kun ottaa huomioon sen, miten kiireisenä koulu ja opiskelu voivat välillä pitää. Hatunnosto varsinkin siitä, kun olet jaksanut pyörittää tätä tallia jo huikeat seitsemän vuotta! Joten luulenpa, että kukaan meistä tallilaisista ei kanna kaunaa vaikka välillä päivitykset eivät tulleetkaan ihan toivotun tiheään tahtiin =)
Toimintakin on omasta mielestäni toiminut varsin hyvin. Olen tykästynyt varsinkin lomakemuotoisiin tunteihin, alkeiskurssi oli mukava ja hauska suorittaa lomaketuntien kautta.
Hoitamisesta en ainakaan itse kaipaa minkäänlaisia erityispalkkioita, onhan tämä kuitenkin vain hauska harrastus, jota teen omasta tahdostani :D Tietysti palkkiotunnit ja esimerkiksi ylimääräiset ratsastuskerrat olisivat aivan upeita palkitsemistapoja, mutta itselleni kaikista paras palkitsemistapa on saada hyvin panostettua kommentointia kirjoitetusta hoitotarinasta! =)
Lajikursseista sen verran, että olisi kiva jos niitä käymällä saisi lunastettua erilaisia ratsastusoikeuksia - esimerkiksi voisi hypätä aina kurssin käytyään asteen korkeampia esteitä, siirtyä kouluratsastuksessa pykälän vaativammalle tasolle tai vaikkapa päästä tutustumaan maastoesteiden saloihin?
Ensi vuodelle haluaisin asettaa tallille ainoastaan yhden tavoitteen:
- panostetut kommentit hoitotarinoista (jatka samaan malliin! :)
Mielestäni kommentit ja palaute hoitotarinoista on ollut juuri sellaista kuin sen haluankin olevan, eikä siinä ole mitään muutettavaa! Toiveeni vuodelle 2010 olisi siis, että antaisit palautetta vielä samaan malliin, eikä tätä tapaa lopetettaisi :)
Noh, tulipas taas paljon tekstiä, mutta toivottavasti siinä oli jotain asiaakin :D Hyvää tulevaa vuotta Golden Horsen väelle, jatketaan samaan malliin!
♥: Sini _________________ Pilven Tallukka ♥ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Kes Jou 30, 2009 8:18 Viestin aihe: |
|
|
Voih, Toffa jää ensi kesänä tuntieläkkeelle. Mutta pienet maastoreissumme piristävät varmasti sitten aina välillä, kun papalla tuntuu olevan tylsää. :)
Tosiaan talli on pyörinyt ihan hyvin, vaikka välillä hoitotarinat ilmestyivät melko myöhään. Mutta toki ymmärrämme kiireesi emmekä kanna todellakaan kaunaa tälläisistä asioista, eikä se minua ainakaan haittaa että et kiireittesi keskeltä aina ehdi päivittää tallia toivottuun tahtiin. Olet kuitenkin laittanut hoitotarinat ennemmin tai myöhemmin, joka on hyvä asia. :)
Mitään moitittavaa ei ole... Hoitamisesta en minäkään mitään erityistä palkkiota kaipaa, mutta onhan se tietysti mukavaa tutustua muihin hoitajiin ja viettää heidän kanssaan aikaa näiden palkkiotuntien kautta. Vuokraus hoitajille olisi ihan mahtava juttu, sekä nuo ylimääräiset ratsastuskerrat!
Jokin leiri tms eläkeläishevosten hoitajille ja hoitsuillaan - Eläkehevosleiri, oisko ihan tyhmä idea? Leirillä tehtäisiin kaikkea eläkeläishevosille soveltuvia juttuja, otetaan ehkä hieman rennommin... :)
//Kirsi |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Heidi Kävijä
|
Lähetetty: Tor Jou 31, 2009 2:04 Viestin aihe: |
|
|
Voih, Teri varmaan sitten kuolee ensivuoden puolella, alkaa sillä jo sen verran ikää olla. Mutta nautitaan nyt vielä kun voidaan : )Itselläni ei kauheasti lisättävää Sinin ja Kirsin viesteihin, kannatan tätä hoitokertomuksiin kommentointia, koska omasta mielestänion mukavaa lukea kommenttia tarinasta. Hoitajien palkkiotunnit ovat kanssa aika kiva idea.
Noh, ei mulla muuta, hyvää uuden vuodenaattoa Golden Horsen väelle! _________________ 5.9.2009 - Butterflyer "Teri" <3 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Aino Site Admin

|
Lähetetty: Kes Tam 06, 2010 1:22 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos vastanneille!
Millaisia kommentteja kaipaatte hoitotarinoihin? Tarinoihin on mukava vastata ja pyrin tänä vuonna panostamaan vielä vähän enemmän teksteihin. Toivottavasti en parin kuukauden päästä jo toista itseäni..  _________________ Aino vartioi ja valvoo - mutta leppoisasti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kirsi Kävijä

|
Lähetetty: Per Tam 08, 2010 6:02 Viestin aihe: |
|
|
En oikeastaan tiedä. En, en tiedä. Kommenttisi ovat tosi hyviä näinkin (:
Muuten, hyvää alkanutta vuotta. ^^ _________________ Toffa Sant <3 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sara Vieras
|
Lähetetty: Per Tam 08, 2010 6:29 Viestin aihe: |
|
|
Uusi vuosi, uudet kujeet (ja ihan kirjaimellisesti varmaan!)
Uusia hevostoiveita.. Heti tulee joku ihana shettis, mutta olisiko tarkoitus hankkia Hevosia vai poneja? Mikäs ikä se olikaan kun menee tuntieläkkeelle? Kun onhan Mallakin jo 18 vuotta... Tosin onhan tässä vielä aikaa. Rotuja olisi mukavimpia jotkut welshit tai exmoor/ylämaanponi tmv. Hevosista puoliveriset, appaloosat tai vaikkapa Bradenburger! Aika monet on minun makuuni, nuokin ovat vain ehdotuksia.
Kommenttisi ovat hyviä, palautteessa ei ole moittimista.
Toimintaa on mukavasti, tosin en itse ole niihin vielä osallistunut, ehkäpä tänä vuonna. Hoitajien palkkiotunti on mukava ajatus. Jonkunnäköinen tarvikelahja olisi hauska, tai joku namupala hevoselle ja hoitajalle! Tai tyyliin kisa "Hurjin lannankärrääjä"!
Se että esim. estekurssilta saisi oikeuden (oikean hevosen kanssa) hypätä vaikkapa korkeampia esteitä ja koulussa, tehdä vaativampia juttuja. Tietenkin hoitsunsa mukaan.
Eläkeläisten hoitajien oikeuksiin kuuluisi se että saisi tehdä enemmän hevosen kanssa, puhun enimmäkseen juuri ratsastuksesta. He voisivat vaikka ratsuttaa niitä joilla ei ole hoitajaa tai jotka eivät mene paljoa tunneilla (onko sellaisia)?
Jos nyt ainakin itselleni antaisin tavotteeksi aktiivisuuden, johon toki moni sopii. Eli toisaalta kaikille tavoitteeksi olisi tuo. Meinaa mennä 2 kk/1 hoit. tarina tyyliksi - tosin aina yritän saada EDES kerran kuukaudessa kirjoiteltua. Joskus innokkaammin, joskus vähemmän. Aina ei meinaa inspata ja sittenhän ei saa mitään kirjoitettua. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Migdi Kävijä
|
Lähetetty: Lau Tam 09, 2010 1:24 Viestin aihe: |
|
|
Hei!
Tiedän etten ole hoidellut piiiitkin aikoihin mutta nyt aion aktivoitua tälläkin saralle ja päätin myös kommentoida tähän tallikokoukseen.
Minustakin kommentit ovat todella ihania, ja antavat aina hyvän mielen sekä lisäinspiraatiota jatkoon. Ne ovat hyviä nytkin, mutta itse kirjoittajana kaipaan aina myös rakentavaa kritiikkiä enkä panisi pahakseni - päin vastoin - jos kommentit sisältäisivät joskus myös parannusehdotuksia, ihan vaikka jotain pieniä asioita.
Palkkiotunnit ovat myös todella hyviä mahdollisuuksia kirjoittaa kunnollinen tarina ja saada siitä sekä tunti- että hoitomerkintä, itse ainakin viihdyin siivouskerhon estetunnilla! Niistä saa kirjoitettua mielestäni helposti hiukan pidempiäkin ja erilaisia tarinoita
Hoitajien ratsastussäännöt ovat minusta olleet jotenkin hankalia, sillä esimerkiksi alkeiskurssin suorittaminen tunti kerrallaan kestää kuitenkin kauan, ja ennenhän sen ajan sai oikeastaan vain ratsastaa käyntiä uralla. On siis mukava kuulla, että näihin on tulossa muutos! Samoin tuo kuulostaa hyvältä, että lajikurssien suorittamisen jälkeen saisi tehdä vaikeampia asioita. Esimerkiksi siten, että estekurssin jälkeen saa alkaa hyppäämään ja joka kurssin jälkeen sallittu estekorkeus nousee? Koulukurssien kanssa hyöty on ehkä hankalampi keksiä, mutta ehkä se voisi olla juuri jotain liikkeisiin liittyvää..
Ei nyt ollut muuta mielessä - hyvää talvea!
Migdi _________________ Vaahteramäen Calif |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jenna L Vieras
|
Lähetetty: Sun Tam 10, 2010 5:22 Viestin aihe: |
|
|
Hei!
Kun en ennen tänne foorumille ole kirjoitellut, niin nyt kiinnosti ja ajattelin, että kerta ensimmäinenkin kirjoitella tänne
Minusta GH:n toiminta on ollut ihan kivaa, lomaketunnit on kivoja myös. Ihan ensimmäisellä tunnillani olin hieman ulkona noita lomakkeista, mutta ajan myötä ymmärsin, miten ne toimii Minut sai vuonna 2009 hoitamaan Ilkan suloisuus. Ilkka toi paljon iloa virtuaalielämääni. Minäkään en keksi mitään, mitä voisi palkkiolahjaksi antaa. Nuo palkkiotunnit on myös todella kivoja, mutta jotain muuta vielä.. en minä keksi!
Hoitokommenttisi on kivoja, ja mukavia, ymmärrän niistä jotenkin lisää, miten voin parannella hoitoani Ilkan kanssa
Eikai minulla sitten muuta mielessä, tai ainakaan en itse mitään keksi. Tämä päivähän oli viimeinen päivä vastata tänne, toivottavasti meni oikein ) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ella Harjaaja
|
Lähetetty: Per Tam 15, 2010 4:17 Viestin aihe: |
|
|
aaaa mie oon ihan skipannu tälläsen!
toosin, muille ihan samanlaisia toiveita ja ajatuksia kuin miullakin. ettei tässä miun myöhästyneessä tekstissä juurikaan mitään kummallisuuksia.
aktiivisuus taso miulle ihan sopiva. omakaan ehtiminen/viitsiminen ei ole ollut parhaimmillaan, ja keväällä menee iso osa aika ainankin kouluun (ja toivottavasti koiravauvan kanssa!) mutta yritän Fabin kanssa tulla rentoutumaan aina kun aika sallii!
palkkiotunnit ovat tosi kivoja! niitä lisää, miulla innostusta osallistua kaikille mahdollisille ja noi eri suoritus mahdollisuudet (kirjoitus, piirtäminen, runoilu!) tuo mukavasti erilaisuutta. täytyykin katsoa jos mie vihdoin ja viimein saisin skannerin toimimaan, että kuvia tulisi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Voit vastata viesteihin tässä foorumissa Voit muokata viestejäsi tässä foorumissa Voit poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|